Podczas konferencji prasowej minister infrastruktury Andrzej Adamczyk oraz poseł Paweł Rychlik oficjalnie poinformowali o odrzuceniu jednego z trzech pomysłów na obwodnicę Wielunia.
Niedawno zamieściliśmy artykuł na temat odrzucenia czwartego wariantu drogi wojewódzkiej wokół Wielunia. Dość szybko nadeszła informacja o zrezygnowaniu z kolejnej wersji. Pod uwagę nie będzie brana już opcja numer trzy, w której droga przebiegałaby przez Rudę, Widoradz i Bieniądzice. Jak argumentował minister Adamczyk, zarówno poseł Paweł Rychlik, jak i samorządowcy zabiegali o to, aby wybrany do realizacji wariant obwodnicy był akceptowalny społecznie.
Wokół opcji trzeciej narosło wiele konfliktów, kłótni oraz dyskusji. Władzom zależało na tym, aby podjęta decyzja była jak najbardziej przychylna dla mieszkańców, dlatego postanowiono pozostać przy wersji pierwszej oraz drugiej. Oba warianty przebiegają od strony zachodniej miasta, w pobliżu Turowa.
Stan dróg w regionie
Podczas konferencji temat zszedł również na ogólny stan dróg w okolicy. Wszyscy mieszkańcy doskonale wiedzą, że temat ten pozostawia wiele do życzenia. Rozmowy dotyczyły kilku odcinków.
Poseł Rychlik wspomniał między innymi o planowanej przebudowie drogi krajowej nr 45 na odcinku od Czarnożył do węzła z drogą S8 w Złoczewie. Dodatkowo, do końca tego roku ma być zatwierdzony program inwestycji dla przebudowy DK 45 od Kadłuba w gminie Wieluń do granicy z województwem opolskim. Trwają również prace nad programem inwestycyjnym dla przebudowy DK 74 od węzła Wieluń w miejscowości Walichnowy do istniejącej obwodnicy północnej Wielunia. Odnośnie tej drogi, poseł nie chce mówić o konkretnych datach.
W temacie trasy numer 74 padło także pytanie do ministra infrastruktury o instalację odcinkowego pomiaru prędkości w gminie Biała. Jak twierdzi wiele osób bardzo często dochodzi tam do wypadków. W okolicy, na przejściu straciła życie starsza kobieta. Adamczyk unikał jednak jednoznacznych deklaracji w tej sprawie. Obiecał,, że porozmawia o wszystkim z posłem Rychlikiem.