Powoli dobiega końca umowa wieluńskiego ratusza z firmą PKS Wieluń na świadczenie przewozów w ramach komunikacji miejskiej. Prawdopodobnie od sierpnia tego roku nastąpią zmiany w przewozach, a konkretnie w rozmiarach autobusów.
Wieluński magistrat rozpisał już nowy przetarg na obsługę komunikacji miejskiej. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, mieszkańcy Wielunia i okolic będą podróżować aktualnymi liniami tylko do końca lipca 2022 roku. Później na trasy powinny wyjechać całkiem inne autobusy. Problem jest taki, że być może sporo mniejsze od obecnych…
Obecny kontrakt z PKS Wieluń obowiązuje od 1 sierpnia 2018 roku do 31 lipca 2022 roku. Za wożenie mieszkańców Wielunia i okolic przez równe cztery lata lokalny przewoźnik zażyczył sobie w ostatnim przetargu ponad 5,5 miliona złotych.
Ponieważ obecny kontrakt wkrótce się zakończy, ratusz ogłosił już nowy przetarg. Mogą w nim wystartować przewoźnicy z całej Polski. Koniecznym warunkiem jest zapewnienie przez przewoźnika 12 autobusów wraz z kierowcami oraz zaplecze techniczne dla pojazdów, zlokalizowane nie dalej, niż 100 kilometrów od granic gminy Wieluń. Warto zaznaczyć, że autobusy będą jeździć według tego samego rozkładu jazdy i pozostaną bezpłatne.
Co z rozmiarami autobusów?
Obecnie mieszkańców wożą autosany h7, z których trzy należą do miasta, a pozostałe dziewięć zapewnia przewoźnik. Maszyny te nie są już w najlepszym stanie oraz nie pasują do aktualnych standardów. Na szczęście większość autobusów posiada część niskopodłogową,ważną dla osób niepełnosprawnych oraz podróżujących z dziecięcymi wózkami. Autosany mieszczą najczęściej około 45 – 50 osób, w tym niemal 20 na miejscach siedzących.
Magistrat ostrzega, że pojazdy, które wyjadą na ulice od 1 sierpnia, mogą być mniejsze od obecnych. Będzie to z pewnością duże utrudnienie w godzinach szczytu. Przewoźnik, który wygra przetarg, będzie mógł wystawić większe pojazdy, ale zależeć to będzie wyłącznie od jego dobrej woli. Na szczęście kolejne autobusy będą musiały być nowsze od obecnych. Miasto nie dopuści autobusów wyprodukowanych wcześniej, niż w 2012 roku.