Do tej pory istniały cztery możliwe warianty drogi okalającej miasto. Po odrzuceniu jednego z nich, zostały jeszcze trzy. Który z nich jest najbardziej optymalny?
Prace nad projektem budowy obwodnicy trwają. Zdecydowano się na odrzucenie projektu numer 4. Analizie zostaną przeprowadzone pozostałe trzy wersje.
Jak się okazało propozycja czwarta nie była atrakcyjna dla kierowców. Obliczono, że ta wersja byłaby najdłuższa, co mogłoby odstraszać użytkujących. Udowodniono także, że miałaby „wyciągnąć” z miasta zaledwie około połowy tranzytu. Dla porównania warianty numer 1 i 2 miałyby przejąć do 80 – 90 procent ruchu tranzytowego, a przebiegający przez Rudę wariant numer 3 – nawet ponad 90 procent.
Co dalej?
Jak informuje firma IVIA, wykonawca dokumentacji dla budowy obwodnicy, przebieg drugiej obwodnicy Wielunia powinien być znany do następnego lata. Według harmonogramu, w lipcu 2022 roku ma nastąpić wybór najlepszego wariantu.
Budowa drogi została ujęta w rządowym „Programie budowy 100 obwodnic” na lata 2020 – 2030. Druga obwodnica Wielunia ma być trasą jednojezdniową, składająca się z dwóch pasów ruchu o szerokości 3,5 metra każdy oraz półtorametrowych poboczy. Oddanie trasy do ruchu zaplanowano na 2030 rok.
Podczas dotychczasowych prac mieszkańcy złożyli aż 679 wniosków. Za wybudowaniem całej trasy było 410 osób, 94 były temu przeciwne, a 5 osób nie miało na ten temat zdania. Jeśli chodzi o pozostałe wnioski, czyli 170 głosów, mieszkańcy nie zaznaczyli żadnej z dostępnych opcji. Teraz wśród dostępnych wariantów największym poparciem cieszy się opcja numer dwa.
Naprawdę ciekawe, jak rozwiąże się sytuacja i która wersja zostanie ostatecznie wybrana. Najważniejsze jest to, aby zarówno mieszkańcy, jak i kierowcy oraz władze miasta byli zadowoleni i doszli do wspólnego porozumienia.